Didactische vaardigheden versterken in het taaldomein
Mondelinge taalvaardigheid
Leesvaardigheid
Leesbevordering
Schrijfvaardigheid
Taalverzorging en –beschouwing
Vraaggestuurd werken aan complexe leraarvaardigheden tijdens intervisie. Samen met collega’s van andere scholen onderzoeken wat ertoe doet binnen taalonderwijs. De basis wordt gevormd door leerlijnen en het referentiekader taal. Praktijk en theorie worden verbonden.
Opbrengsten van Didactische Intervisie: Het versterken van de lesvoorbereiding en differentiatiekwaliteit. Didactische accenten vertalen in periode doelen, de onderwijsbehoeften van leerlingen werkelijk te pakken krijgen en een levend groepsplan kunnen maken. We werken in het schooljaar aan SBL competentie 3: vakinhoudelijk en didactisch competent.
Didactische vaardigheden versterken in Begrijpend Lezen
Ervaringen delen met andere scholen / leraren en inhoudelijke input verwerven voor een sterk onderwijsaanbod Begrijpend lezen. Didactische intervisie Nieuwsbegrip geeft antwoorden op vragen zoals:
Hoe differentieer ik in instructie?
Hoe differentieer ik in verwerking, passend bij de verschillen tussen leerlingen? Hoe differentieer ik in onderwijstijd?
Hoe realiseer ik effectieve leertijd?
Didactische vaardigheden versterken in het rekendomein
Getallen
Verhoudingen
Meten en Meetkunde
Verbanden
Vraaggestuurd werken aan complexe leraarvaardigheden tijdens intervisie. Samen met collega’s van andere scholen onderzoeken wat ertoe doet binnen rekenonderwijs. De basis wordt gevormd door leerlijnen en het referentiekader rekenen. Praktijk en theorie worden verbonden.
Opbrengsten van Didactische Intervisie: Het versterken van de lesvoorbereiding en differentiatiekwaliteit. Didactische accenten vertalen in periode doelen, de onderwijsbehoeften van leerlingen werkelijk te pakken krijgen en een levend groepsplan kunnen maken. We werken in het schooljaar aan SBL competentie 3: vakinhoudelijk en didactisch competent.
Didactische vaardigheden versterken in het Rekendomein
Ervaringen delen met andere scholen / leraren en inhoudelijke input verwerven voor een sterk onderwijsaanbod rekenen.
Getallen
Verhoudingen
Meten en meetkunde
Verbanden
“Het gaat over de kern van mijn vak, over mijn praktijk.”